יום שני, 2 בפברואר 2015

צעדים קטנים הופכים לקפיצות ע נ ק י ו ת .

יש לי שפע הזדמנויות לפגוש נשים שמבקשות לשנות משהו בחייהן –
להיפטר מהרגל רע, להפיג את הבדידות, להיחלץ מקריירה לא מספקת, להשיג מצויינות בקריירה תובענית, לקשור קשר מספק ואינטימי עם ילדיהן, להביא ילד לעולם או לשכלל ולשפר את האמות מידה האישיות שלהן .
לא מעט מהנשים רוצות שינוי דרסטי ומהיר. שינוי גדול וזוהר. להגיע לתוצאה הטובה ביותר בזמן הקצר ביותר. (אגב - זה מה שאני אוהבת בנשים, מלאות אמביצייה כל כך רב משימתיות -  ברוך שעשני אישה :) ). אני בטוחה שאתן יכולות להיזכר בפעמים רבות שניסיתן להכניס שינוי לחייכם בדרך מהירה ואף הצלחתן. אני בהחלט מריעה למי שיש לה את היכולת לכולל מהפך בחייה בהינף יד – זהו מקור לביטחון ולכבוד עצמי - כשזה פועל!
הבחנתי בכך שנשים מהסוג המתואר פעמים רבות מגבילות את עצמן על ידי האמונה ששינוי דרסטי ומהיר זו הדרך היחידה לשינוי ואז כאשר הן נתקלות במכשולים הן לרוב מתייאשות נוכח הנפילה והכאב. הן מגיעות אלי לרוב אחרי כמה נסיונות שינוי כאלה ואחרים, הן בדרך כלל חסרות מוטיבצייה ותחושת אי המסוגלות היא ששולטת.  
זאת הבעיה בשינוי מהיר וחד – לעיתים קרובות מידי אנחנו נוחלים הצלחה בטווח הקצר ואז חוזרים להרגלים הישנים שלנו. מצב כזה דומה להסתערות במעלה הר תלול, במקרה הטוב – מגיעים לפסגה רק כדי לגלות שאמנם כבשנו את היעד – אבל נותרנו בלי כוחות להמשך הדרך. במקרה הפחות טוב – עושים כמה צעדים לכיוון הפסגה, ועם הקושי הקטן הראשון שעולה – נבהלים וחוזרים לנקודת המוצא.
אני מאמינה שכל אחד יכול להגיע אל פסגת ההר שלו, ומציעה לכם דרך אחרת שתאפשר לכם להתקדם ולטפס תוך הגברת תחושת המסוגלות והבטחון העצמי. 
צעדים קטנים הופכים לקפיצות  ע נ ק י ו ת .

זכרו - שכל השינויים - אפילו החיוביים - הם מפחידים, אך הצעדים הקטנים מנטרלים את תגובת הפחד ומעוררים חשיבה רציונלית רגועה ויצירתית . הצעדים הקטנים מאפשרים למתאמן לפתח הרגלים חדשים ומתאימים יותר ומביאים תוך זמן לא רב לשינוי ארוך טווח וקבוע.
ההצלחות שלנו הן מקור השראה ועידוד לקראת הצעדים הבאים.

בין צעד לצעד העניקו להישגים ולהצלחות את הכבוד הראוי. ההצלחות מטוות את הדרך לעבר התמודדות עם אתגרים חדשים ולכן חשוב לחגוג את ההצלחות וללמוד מהן .   

ולסיום , האזנה לשירים קולעים תמיד עושה לי את זה . השירים מצליחים להאיר את דרכי ומעצימים את תחושת היכולת והריגוש בדרך לשינוי שלי.
אז אם קראתן עד כאן, אל תוותרו והקשיבו לשיר הבא-
באהבה ממני אליכם